Cum sa iti plictisesti ascultatorii fara niciun efort

Marea teama a celor care vorbesc in public dupa teama de a vorbi in public este plictisirea audientei. Plictiseala care poate aparea din mai multe motive cum ar fi:

Necunoasterea audientei. Abordarea ascultatorilor in termeni generici si oferirea unor platitudini.

Incapacitatea de a identifica nevoile audientei. Tendinta de a pune un accent mai mare pe ceea ce trebuie sa afle oamenii si nu pe modul in care doresc sa afle.

Introduceri inexistente sau extensive. Fiecare dintre cele doua extreme creste semnificativ riscul de a-i pierde pe ascultatori. Lipsa descrierii sau detalierea excesiva erodeaza interesul pentru subiect.

Predictibilitate. Predictibilitatea este buna in economie, relatii publice, diplomatie, etc, dar nu este unul dintre factorii care cresc interesul audientei. Este nevoie ca publicul sa se agate de cateva fraze sau idei memorabile.

Evident, lista nu este exhaustiva, dar reprezinta un punct de plecare pentru construirea unui mesaj memorabil.

Lasă un răspuns