A bea trei sau mai multe cesti de ceai pe zi este echivalent cu a bea o cantitate mare de apa si poate avea si efecte benefice pentru sanatate, afirma cercetatorii. Un articol din European Journal of Clinical Nutrition promoveaza ideea ca ceaiul deshidrateaza. Nutritionistii din Anglia au descoperit recent ca ceaiul nu numai ca rehidrateaza la fel ca apa, dar ne poate proteja impotriva bolilor de inima si anumitor tipuri de cancer. Expertii considera ca flavonidele sunt ingredientul cheie al ceaiului care promoveaza sanatatea.
Ceasca de sanatate
Antioxidantii polifenolici se gasesc in mai mai multe alimente si plante, inclusiv frunzele de ceai si cercetarile au aratat ca impiedica distrugerea celulelor. Nutritionistul de sanatate publica Dr Carrie Ruxton impreuna cu colegi de la Kings College London, au cercetat studiile publicate despre efectele ceaiului asupra sanatatii. Au gasit evidente clare ca persoanele care beau trei pana la patru cesti de ceai pe zi reduc riscul unui atac de cord. Alte studii au sugerat ca persoanele care consuma ceai sunt protejate impotriva cancerului, desi acest aspect a fost mai putin cercetat.
Printre alte efecte benefice asupra sanatatii se numara si protectia impotriva tartrului si a cariilor si intarirea oaselor.
[smartads]
Rehidratarea
Faptul ca ceaiul deshidrateaza este doar un mit. Studiile efectuate pe cafeina indica nivel mare de deshidratare. Dar chiar daca bei o ceasca de cafea sau ceai foarte tare, tot vei mai avea o rezerva de lichide.
De asemenea, o ceasca de ceai contine fluoruri, care sunt foarte bune pentru dinti. Nu exista nici o dovada ca a consuma ceai poate dauna sanatatii. Oricum, cercetarile sugereaza ca ceaiul poate reduce abilitatea organismului de absorbtie a fierului din alimente, astfel persoanele care sufera de anemie ar trebui sa evite consumul de ceai in timpul meselor principale.
Echipa doctorului Ruxton a estimat cantitatea de ceai consumata de populatie sub trei cesti pe zi. Acest lucru se datoreaza cresterii popularitatii bauturilor carbogazoase. A bea ceai este specific persoanelor in varsta, media de varsta fiind de peste 40 de ani. La aceste persoane ceaiul reprezinta aproximativ 70% din cantitatea totala de lichid.
Astfel, cercetatorii recomanda consumarea intre 1,5-2 litri de lichide de zi, cantitate in care poate fi inclus si ceaiul. Ceaiul nu ne deshidrateaza ci este o bautura sanatoasa.
Tags: alimente, antioxidanti, ceai, plante, sanatate

