Doar un pahar sau doua pot fi riscante pentru anumite boli- si deschid poarta pentru altele. Ce este gresit si corect atunci cand ne gandim la consumul de alcool?
Cand faci un toast cu prilejul anului nou cu un pahar de sampanie sau gusti din vinul tau rosu favorit in weekend-uri, poate reprezenta un avantaj pentru organismul tau. Un pahar de vin pe zi (sau chiar mai putin) iti poate face inima mai puternica si iti poate improspata memoria. Dar daca bei mai multe pahare pe zi riscurile de cancer la san, cancer uterin si osteoporoza cresc cu rapiditate. Deci cand e vorba de a consuma alcool, se ridica intrebarea: ar trebui sau nu sa consumam alcool? In randurile care urmeaza expertii ofera raspunsuri ajutandu-i, in acelasi timp, pe consumatorii de alcool cat si pe abstinenti sa gaseasca cea mai sanatoasa strategie.
Chiar poate un un pahar de vin sa tina doctorul si kilogramele departe?
Gabrielle S., in varsta de 31 de ani din Carolina de Nord, incearca sa piarda 10 sau 20 de kilograme din cele 155 pe care le are. Merge trei mile in fiecare zi si monitorizeaza caloriile cu foarta multa atentie, dar se intreaba daca ar trebui sa renunte la paharul de vin (cateodata chiar doua) pe care le consuma in fiecare seara la cina pentru a slabi mai usor. In acelasi timp, ar dori sa continue daca acel pahar de vin chiar o ajuta sa nu aiba un atac de cord sau boala Alzheimer sau alte boli mult mai inspaimantatoare.
Ce spun expertii
Vinul face mai mult bine decat rau. Intr-un studiu facut pe aproximativ 50 000 de femei, acelea care au consumat alcool cu moderatie (nu mai mult de un pahar pe zi) au pierdut in greutate mai mult decat cele care nu au consumat sau decat cele care au consumat mai mult de cantitatea recomandata. Inca nu se cunoaste explicatia, dar autorul Eric Rimm profesor de epidermiologie si nutritie la Harvard, considera ca alcoolul poate ajuta la arderea caloriilor. In plus, bauturile alcoolice contin mai putine calorii decat bine cunoscutele bauturi fara alcool. De exemplu, un pahar de vin rosu are 125 de calorii in timp ce un Cappuccino Venti de la Starbucks contine 180 de calorii.
Totusi, Gabrielle trebuie sa acorde atentie la ceea ce mananca si la ceea ce bea. Deoarece alcoolul micsoreaza inhibitiile, exista riscul de a abuza de acesta. Pentru a evita aceasta problema, este bine sa ne distribuim bunatatile dinainte si sa scapam de ceea ce ramane cat mai repede, afirma Katherine Zeratsky, un binecunoscut dietician de la Clinica Mayo.
Studiile efectuate arata foarte clar faptul ca la persoanele care consuma mai mult de un pahar de alcool pe zi creste riscul de a face cancer la san. Cercetatorii de la Conferinta Europeana a Cancerului au raportat recent ca riscul creste cu 10 procente pentru femeile care consuma un pahar sau doua pe zi, comparativ cu cele care consuma mai putin de unul, iar riscul creste cu 30 de procente la femeile care consuma mai mult de trei pahare pe zi. Si nu se diminueaza riscul daca in loc de bere sau bauturi mai tari se consuma vin. Orice fel de bautura alcoolica reprezinta un risc. Riscul de a face cancer uterin apare atunci cand o persoana consuma mai mult de doua pahare pe zi. Ce legatura exista, totusi, intre alcool si cancerul la san si cel uterin? Expertii afirma faptul ca alcoolul creste nivelul estrogenului, iar in anumite cazuri aceste cresteri duc la aparitia diferitelor tipuri de cancer.
Poate duce un pahar de vin la alcoolism?
Ultimele statistici ale Institutului National al abuzului de alcool si alcoolism sunt descurajatoare: unul din trei oameni va deveni dependent la un anumit nivel de alcool la un moment dat in viata, si doar un sfert din oamenii cu aceasta problema se vor trata. Connie Stelter in varsta de 41 de ani din Minnesota s-a intrebat adesea daca are nevoie de ajutor. In prezent bea doua pahare pe saptamana dar obisnuia sa bea patru sau cinci pahare de trei ori pe saptamana. Cantitatea de alcool consumata a inceput sa creasca dupa ce aceasta a trecut printr-un divort, doua concedieri si jefuirea locuintei. Acum se teme sa nu ajunga alcoolica, la fel ca fratele ei.
Ce spun expertii
Punandu-ti intrebarea daca ai sau nu o problema, indici de fapt ca ai aceasta problema, afirma Kevin Wildenhaus, director de stiinta comportamentala la HealthMedia. Istoria familiei lui Connie este un alt indiciu important. “La oamenii care prezinta in istoria familiei cazuri de alcoolism riscul de a deveni alcoolici creste de trei ori. Majoritatea expertilor clasifica alcoolismul ca boala cauzata de o componenta genetica si de tendinta unor oameni de a fi fizic sau psihic dependenti.
Care sunt totusi beneficiile consumului moderat de alcool?
Femeile care nu beau de loc prezinta un risc crescut fata de anumite boli in comparatie cu cele care doar gusta. Totusi alcoolul are un rol foarte neinsemnat in comparatie cu o alimentatie sanatoasa. Eliminarea tigarilor, consumul de fructe si legume, evitarea expunerii indelungate la soare, pastrarea greutatii normale, efectuarea de exercitii fizice reprezinta o cale mult mai sigura pentru mentinerea sanatatii decat o sticla de Bordeaux.


Vinul fãrã alcool pãtrunde în premierã pe pia?a din România cu 13 tipuri de produse ce au în spate peste 20 de ani de expertizã a viticultorilor germani. Vinurile fãrã alcool sunt solu?ia cea mai buna pentru cei ce vor sã se bucure de gustul unui pahar cu vin, fãrã a se confrunta cu efectele negative pe care le are alcoolul.
Consumatorul de vin fãrã alcool poate fi oricare dintre noi sau cei apropia?i, fie ca sunt conducatori auto, sunt în timpul serviciului, sunt sportivi de performan?ã, diabetici, persoane aflate la dietã, persoane care doresc sã aibã o alimenta?ie formatã din produse bio, femei însãrcinate sau care alãpteazã.
Din cele 14 vinuri fãrã alcool, produse in Germania sub numele de Weinkonig, 5 tipuri sunt vinuri BIO. Toate cele 14 sortimente sunt realizate la cele mai înalte stadarde de calitate ?i sunt ob?inute 100% din struguri , urmând procesul clasic de ob?inere a vinului. Dupã ce vinul a fermentat, trecând prin toate stadiile de maturare, se eliminã alcoolul în vid, pãstrându-se caracteristicile, aroma ?i buchetul vinului de provenien?ã. În portofoliul de vinuri Weinkoning sunt incluse: 4 vinuri albe, 2 vinuri rose, 4 vinuri ro?ii ?i 4 tipuri de vinuri spumante din care 2 albe si 2 rose.